Hvad nu, USA? Præsidentvalget 2024 og dets konsekvenser

20. nov. 2024

Hvem: Jørn Brøndal, professor og leder af Center for Amerikanske Studier ved Syddansk Universitet.
Tid: Onsdag den 20. november kl. 19.00

Præsidentvalget i USA 2024 er blevet udråbt til at være et af de mest skæbnesvangre i amerikansk historie. Med præsident Bidens påtvungne tilbagetrækning af sit kandidatur og med opgaven at finde en ny kandidat for Demokraterne har det været tæt på det rene kaos.  Hvad var det for et USA, der gik til valg? Hvor klart var udfaldet af valget? Hvad var valgets hovedtemaer? Hvor samlet – eller splittet – fremstår USA efter valget? Kan vi forvente uroligheder? Hvad er de politiske udsigter for USA – og for det amerikanske demokrati – i kølvandet på valget? Disse spørgsmål bliver nogle af temaerne for Jørn Brøndals foredrag.

Billetter

Registration Information

Booking Summary

x Standard billet