INTERPOL – Internationalt politisamarbejde gennem 100 år

16. okt. 2024

Hvem: Frode Z. Olsen, tidl. efterforskningschef i Statsadvokaturen for Særlig International Kriminalitet.
Tid: Onsdag den 16. oktober kl. 19.00

Den 7. september 2023 markerede den internationale politiorganisation, INTERPOL sit 100-års jubilæum som en af verdens ældste globale organisationer med tilslutning fra 196 medlemslande. Hvad var forudsætninger for internationalt politisamarbejde, hvordan virker det af i praksis, hvilke fordele, ulemper og udfordringer er der? Med sagseksempler skal vi – gerne i dialog – gennemgå, hvordan politisamarbejde om opklaring af kriminalitet er blevet påvirket af globale strømninger i samfundsudviklingen fra 1. Verdenskrigs slutning til vor tid, hvor alvorlige forbrydelser især cyberkriminalitet og terror ikke kender grænser.

Frode Z. Olsen har 40 års politikarriere i København og Rigspolitiet bag sig og har været ansvarlig for efterforskning og opklaring af alle typer alvorlige forbrydelser, f.eks. som efterforskningschef i Statsadvokaturen for Særlig International Kriminalitet.

Billetter

Registration Information

Booking Summary

x Standard billet