Nyere nordisk og dansk litteratur

14. jan. 2025 - 11. mar. 2025

Genbrugsen, Rougsøvej 122, Ørsted

Hvem: Ole Juul, cand. theol., Hadbjerg
Tid:
Tirsdag d. 14. januar, tirsdag d. 4. februar, tirsdag d. 25. februar og tirsdag d. 11. marts 2025
Pris:
300 kr. Betales første dag ved indgangen

Vi vil  læse fire romaner af nyere dansk og nordisk litteratur.

Tirsdag d. 14. januar 2025
”De bedste familier” (2023) af Kim Blæsbjerg
Kim Blæsbjerg udfolder, hvordan forretningseventyret Cheminova bidrog med velstand og velfærd til Vestjylland, men også naturforureningens følgeskader i krop, sind og familieforhold.

Tirsdag d. 4. februar 2025
”Ulvespring” (2021) af Kerstin Ekman
Romanen er en yderst relevant og bevægende ’kommentar’ i debatten om natur og bæredygtighed. Dertil kommer en intens læseoplevelse om aldring, eksistentiel tvivl og livslang kærlighed.

Tirsdag d. 25. februar 2025
”Flugt” (2023) af Carl Frode Tiller
‘Flugt’ er et sitrende nærværende mesterværk om det sværeste, der kan overgå forældre, at miste et barn. Sorgens tunge dyne hviler over fortællingen, men der er glimt af håb og trøst, for de døde forsvinder aldrig, men lever videre i os.

Tirsdag d. 11. marts 2025
”Øvelser i mørke” (2024), af Naja Maria Aidt
Det er både en modig og vred roman, der samtidig er et opgør med den tavshedskultur, der har gennemsyret vores samfund, og som flere forfattere i disse år stiller skarpt på. ”Øvelser i mørke” er en gribende læseoplevelse og en bog, alle bør læse. Kvinder vil føle sig set og mænd vil blive klogere – og måske også føle sig ramt.

Bøgerne vil kunne lånes på Ørsted Bibliotek fra ca. en måned før og skal først afleveres efter at de er gennemgået.

Billetter

Registration Information

Booking Summary

x Standard billet