Tysklands kurs i en krisetid

Dato/klokkeslæt
28. feb. 2024

Ørsted Bibliotek, Rougsøvej 73b, 8950 Ørsted

Hvem: Thomas Wegener Friis, Center for Koldkrigsstudier, Syddansk Universitet
Hvornår: Onsdag den 28. februar kl. 19.00
Pris: 70 kr. Betales ved indgangen. Ved samtidig tilmelding til “Det svenske eksperiment – mellem foregangsland og skræmmebillede” fås begge foredrag for 125 kr.

Hvordan står det til hos vores nærmeste naboer?

En politisk cæsur – Zeitenwende – sådan var dramatiske udmelding fra Tysklands kansler Olaf Scholz efter det russiske angreb på Ukraine. Nu skulle der en 180 graders vending til og Euro på bordet. Det er en intet let spil i et land, hvor historien ofte spøger i kulissen. Scholz skal både have sine regeringspartnere og vælgerne i ed. Samtidig er det tyske demokratiet udfordret af store samfundsudfordringer fra økonomisk vækst og indvandring til klimaomstilling. Og i kulissen står både det yderste højre og det yderste venstre klar med lokkende tilbud om lette løsninger på svære problemer. Kan Scholz’ folk holde Europas lokomotiv på sporet?

Tilmeldinger er lukket til denne event.

BEMÆRK ved tilmelding:
Udfyld venligst felterne: Navn, Telefon og E-mail, så vi kan komme i kontakt med dig, hvis der sker ændringer i programmet.
Hvis du ikke har en email-adresse, skal du bruge denne: no@rep.ly

Rougsø Folkeuniversitet
v/ Yvonne Holm Karnøe
Nydamsvej 26, Udby