Dato/klokkeslæt

Hvem: Jørgen Goul Andersen, professor, Aalborg Universitet
Hvornår: Torsdag den 7. marts kl. 19.00
Pris: 70 kr. Betales ved indgangen

Alt hvad du bør vide om samfundet

Der ses bl. a. på myterne om den danske velfærdsstat, der trives både på højre og venstre fløj, og som kan være svære at udrydde. Foredraget ser også på den danske velfærdsstat i sammenligning med andre lande, herunder håndteringen af langsigtede udfordringer som det stigende antal ældre, globaliseringen og skærpet international konkurrence.
Der argumenteres for, at den danske velfærdsstat i de sidste 30-40 år har overvundet nye udfordringer bedre end de fleste andre lande og tilmed har medvirket til større økonomisk fremgang, så Danmark er rykket op blandt de allerrigeste i verden. Men politikken har også skabt nye problemer, bl.a. stigende ulighed. Danmark har også (i lighed med mange andre lande) – store problemer i sundhedsvæsenet. Og årtiers bekymring for arbejdsløsheden er blevet afløst af bekymring for mangel på arbejdskraft.

Goul Andersen har op til 40 års erfaring inden for velfærdssamfundets krinkelkroge og betegnes som en af Danmarks mest vidende på området.

Tilmeldinger er lukket til denne event.

BEMÆRK ved tilmelding:
Udfyld venligst felterne: Navn, Telefon og E-mail, så vi kan komme i kontakt med dig, hvis der sker ændringer i programmet.
Hvis du ikke har en email-adresse, skal du bruge denne: no@rep.ly

Rougsø Folkeuniversitet
v/ Yvonne Holm Karnøe
Nydamsvej 26, Udby